L'Ajuntament de Vilanova de Sau, mitjançant l'adhesió al conveni de la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona, posa a disposició dels seus ciutadans una Oficina Municipal d'Informació i Defensa del Consumidor. Aquesta oficina té com objectiu: • Informar, de manera personalitzada, sobre els drets de les persones consumidores i usuàries • Orientar, sobre les consultes i les reclamacions de les persones consumidores i usuàries en el cas que no respectin els seus drets i sobre les vies establertes per resoldre el seu conflicte • Mitjançar entre les parts per a la resolució de determinades qüestions • Fomentar l'educació i la formació de les persones consumidores i usuàries en temes de consum de béns o la utilització de serveis, mitjançant campanyes divulgatives, publicacions, jornades, etc. • Fomentar l'assessorament al teixit comercial en referència als drets i deures dels consumidors mitjançant campanyes d'inspecció informatives i activitats formatives per a col·lectius d'empresaris. L’oficina mòbil disposa d’un tècnic de Consum de la Diputació de Barcelona que atén els ciutadans en totes aquelles qüestions o dubtes relacionats amb l’àmbit dels drets dels consumidors: etiquetatge i garanties de productes; compra i lloguer d’habitatges; serveis bancaris; assegurances; compravenda de vehicles; serveis postvenda; compres fora d’establiment; serveis turístics, etc. També des de l’OAC, si algú vol presentar una reclamació, es trasllada la incidència o reclamació dels ciutadans als tècnics de l’Àrea d’Atenció a les Persones Gerència de Salut Pública i Consum.
- Cada 3 mesos ve l’Oficina Mòbil d’Informació al Consumidor a Sant Julià de Vilatorta o Folgueroles.
- També des de l’OAC, si algú vol presentar una reclamació, es traslladarà la incidència o reclamació dels ciutadans als tècnics de l’Àrea d’Atenció a les Persones Gerència de Salut Pública i Consum - Omplint el formulari per a reclamar on-line
Qualsevol ciutadà interessat. Es poden fer reclamacions, consultes, informació sobre drets dels consumidors i usuaris. Atenció personalitzada i gratuïta amb tècnics del a Diputació de Barcelona en temes com ara: —Telefonia —Etiquetatge i garanties —Comerç —Serveis post-venta —Compra-lloguer habitatge —Assegurances —Serveis bancaris —Viatges —Vehicles —Subministraments . . . Podeu trobar més informació sobre els vostres drets a: http://www.diba.cat/web/consum/publicacions